Alla inlägg under maj 2014

Av Laiza - 28 maj 2014 07:58

Godmorgon Allez!! Ännu en natt med god sömn! Eureka!!

Känner mig vid gott mod idag och ser fram emot kvällens fiskeäventyr! Idag ska jag oxå träffa min chef och diskutera arbete..känns helt okej..

Igår fick jag faktiskt väldigt mycket gjort..måste bero på den härliga sömnen jag fick på natten som fick mina energidepåer att fyllas!!


Min dag i bilder!! :)

  Planterade i mina egengjorda lådor..kommer nog bli toppen när det börjar växa diverse fina klätterblomster!! :) Och hujjeda mig va gött jag mår när jag får gå o pula lite i trädgården!! :)


  Var även o hälsade på denna lilla juvel och hans bror som snart kommer att flytta in till oss!! Namnen har barnen valt och de har döpts till Charlie och Cosmo! Saknar er godingar!!


  Hängde även upp den fina spegeln som jag fyndade för 50 spänn!! O jag lärde mig att även jag kan pruta!! ;)


  Och självklart!! Förberedelserna inför kvällens härliga tur va man ju tvungen att fixa med!! Jäsiken vad fisk jag kommer få!! Om inte annat..en otroligt härlig kväll med moder natur! 


Snart ska jag åka iväg och handla kräftor som blir kvällens middag!! Och så har jag lite packning och pul o dola med..men jag  har kontroll...so far!! ;) Men allt kan hända när man går i mina skor!! ;)


Hoppas ni får en toppendag för det ska jag ha är det tänkt!!


Många varma kramar från mig!



Av Laiza - 27 maj 2014 08:51

Godmorgon i stugorna! Solen skiner fast det är ändå rätt svalt och skönt! 

Inatt förstår ni är första natten på länge som jag faktiskt har sovit!! High five till mig själv!! :)

Dagarna blir med ens väldigt mycket lättare!!


Idag är jag nästan som ett barn på julafton..igår bestämdes det nämligen att imorgon eftermiddag...då far vi ett gäng med båtar och FISKAR!!! Men hur gött är inte det då!!!?? Som jag längtat! 

Och sån tur man har som har så underbara vänner och Mamma som hjälper till med barnpassning! Ni är guld tack!!


Så idag måste jag ju ta fram min lilla rosa och inventera! Min lilla rosa är en draglåda som jag fick på mors dag förra året..i den låg diverse drag och smått och gott för ett lyckat fiske! Eller så liten är den inte faktiskt..Fniss!! Den är stor som en verktygslåda, men den är rosa..och MIN! Och i den ligger små oslipade diamanter som jag fick fina öringar på i Norrland i fjol :)


Natten spenderas i båten och det finns nog inget ställe man sover så skönt som i en båt! Vaknar guppandes och naturen är skön fåglarna kvittrar och man ställer sig och lagar frukost i båten..TERAPI för kropp och själ! 


Nä dags o dra fram den lilla rosa!! 


Ta hand om er och varandra!!


Pussen o Kramen






Av Laiza - 26 maj 2014 07:41

Godmorgon allesammans! Idag har vi en lite kallare morgon till min stora lycka!!

Värmen gjorde mig helt slut...


Sitter och filar på min rehabplan som på Onsdag ska lämnas in till FK..lite svårt faktiskt..eftersom jag inte riktigt vet vilka arbetsuppgifter jag faktiskt kommer att klara av till en början..men..man får skynda långsamt..det är det enda.

Den senaste veckan har jag haft det lite jobbigt. Vissa dagar har jag kämpat mig igenom..att sätta på kaffebryggarn har tillochmed varit som att bestiga berg vissa dagar..men jag har försökt att hålla god min..fast ibland tränger frustrationen igenom..

Jag har känt mig arg och ledsen..mycket för att hur man än försöker förklara så går det inte. Känns nästan som att orden man säger inte når fram eller räcker till. Men visst jag begär inte att man ska förstå..och jag kan förstå att folk tänker att den där går ju hemma hela dagarna och släpar..men varje dag är en kamp..det handlar inte om det man ser...det handlar om vad jag känner i MIN kropp..och saker som jag gör tar sin tid och är inte gjort på ett ögonblicksverk..och jag KAN inte ta in flera göromål på en dag..det går fortfarande inte.

JAg har känt en sån frustration att jag faktiskt har tröttnat på att ens försöka förklara..jag skiter helt enkelt i det och tvingar på mig ett leende.


Jag har trots allt kommit långt...och det är MIN förtjänst..att JAG tar mig tiden att lyssna på MIN kropp..och faktiskt tillåter mig själv att vila..

Jag har mycket kvar..men jag kommer att bli herde över min egen kropp så småningom..men för att komma dit måste man först lära sig att tyda sig själv..och sätta värde på sig själv...


Nog med det!! I helgen blev det båtåka med barn..och igår firades lille jag <3 ..jag kan säga att helgen har varit fantastisk fin och minnen jag kommer att bära med mig..blev väckt på det mest fantastiska sätt <3 och fick frukost på sängen och blev ompysslad ..


     


Underbart!! <3 


Nu börjar det bli dags för mig att kamma till mig och ge mig iväg och kolla på avslutningskläder till barnen!!


Hoppas ni får en underbar dag!!


Kramar LIsa





Av Laiza - 22 maj 2014 10:31

Hadderajjan i sola!! Varmt o skönt?? Puh!!

Igår förstår ni...exakt 49 timmar försent ringde tillslut min dotters läkare och bekräftade en Migrän diagnos. Alla proverna såg fina ut!! Tänkte nästan vräka ur mig att han gett även mig migrän, men jag va så glad för min dotters skull att det var något som vi faktiskt kan hantera! Och en bra medicin fick hon oxå utskriven. Så nu kan mammahjärtat återgå till normal rytm igen! 


Alltså denna värme...jag blir knäpp tror jag..klämma i sig i fjolårets shorts och ett gammalt linne..känner mig inte alls tillfreds med det. Jag vill hellre gå i mina bylsiga kläder jag. Nästan så att jag skulle göra mig ett besök till ICA och ställa mig i kyldisken..

Åhhh en isglass..en sån där lång..som är lite skruvad ni vet..heter den skruven tro?? Ah skitsamma! En sån vill jag iaf ha!! 


men först innan allt annat..kött ska läggas i marinad för ikväll blir det grilla!! 


Ha en toppendag mina vänner!!


Pussen o Kramen

   





Av Laiza - 20 maj 2014 07:57

Godmorgon! Ännu en varm natt...puh

Låg på soffan och zappade mig igenom natten..Inte jättelattjo precis!


Känner mig lite illa till mods idag...I Onsdags förra veckan uppsökte vi Läkare med min lilla dotter som har haft besvär med huvudvärk en tid. Alla Neurologiska tester var bra och dom tog lite prover på henne och sa att vi skulle få ett brev om 2 veckor, om inte proverna var avvisande för då hör dom av sig tidigare. Igår fick jag ett brev att dom hade bokat upp mig på en telefontid 15.45 Ni kan ju bara tänka er vad som rör sig i huvudet på en mamma. Det gick som en bris i hela kroppen och jag satte mig på soffan med telefonen framför mig. Hämtade papper och penna så jag inte skulle missa ett enda ord vad som sades. Jag tittar på telefonen..väntar och väntar...och väntar...INGEN RINGER!!!!


Kan ju säga att jag kunde inte tänka på nåt annat igår...och jag var direkt i upplösningstillstånd att dom inte ringde! 

Tycker det är fruktansvärt dåligt för man hinner ju tänka hur många scenarion som helst. Även om det kanske bara rör sig om nåt ofarligt. Men självklart vill man veta! 


Kan nog säga att jag var den första på telefonväxeln till vårdcentralen idag..och nu ska dom ringa upp om en stund. 


Inget får hända min lilla flicka..står inte ut med tanken!!


Nej...jag får samla ihop mig nu..självklart är det ingen fara...


Får sätta mig o ta en kaffe och röka lite på trappen och ta några djupa andetag. 


Många varma kramar från en orolig mor   

Av Laiza - 19 maj 2014 09:28

Måndag morgon! Har sovit hur illa som helst inatt då sovrummet var som en bastu. Och när man kollar kommande väderprognos inser man att en fläkt kan va bra att sätta på inköpslistan. Annars kommer jag förmodligen inte sova nånting dom kommande dagarna. Tycker om när det är fint väder och så..men värme..nej..är ingen större fan av värme. Blir änna folkislsken och spottar och fräser.


Igår förstår ni mina vänner skulle jag götta mig lite. Skulle unna mig lite... Resultatet blev en halv kebabpizza. Det va ju skitgott alltså, och efter det slank det ner några chips. Mådde ju rätt gött när jag låg där i soffan och sprätte med tårna och moffade lite. Ända tills...kroppen intar nåt slags jävla krampartat tillstånd, ögonen spärrades upp och jag vågade knappt blinka..magknip...toa nuuuuu!!!! Att tråckla sig upp ur soffan när hela kroppen skriker tarmtömning va ingen lätt detalj! 

Gick som om att jag hade en träpåk i ändalykten och svor mig förbannad på att renoveringen av toan på samma våning inte är klar, och nerför trappen till källaren inser jag att knipövningarna man lärde sig efter förlossningen var en bra investering för min kropp....


Alltså, vaffan! Antingen fick min kropp nån slags chock av fettet jag drog i mig eller så va pizzan jag moffat några timmar tidigare inte så fräch.

Och nån pizza tänker jag inte äta på ett tag kan jag säga. Det här va traumatiskt för mig. 


Idag håller jag mig till kokt mat och proviva då magen fortfarande befinner sig i ett jäkligt oroligt skick.


Aja De va gött så länge de vara!! ;) Allt har sitt pris ;)


Önskar er alla en bra dag !!


Massa Kramar





Av Laiza - 16 maj 2014 07:48

Gu möran! Ännu en dag med fint väder! Underbart!!

Är dagen till ära vid ganska gott mod trots att hela kroppen värker. Spenderade gårdagen i trädgården och glömde nästan tid och rum. På kvällen kunde jag inte göra annat än att ligga ner..jag var så trött..helt slut rent ut sagt.

Jag tyckte det var så gott ute..och jag gick och pysslade i min egen takt men det var mer än vad min kropp klarade av antagligen. Ännu ett tecken på att man inte är lika väl fungerande som förr. Men man måste se det positiva i det hela. Jag mådde gott under tiden..och jag orkade mer än vad jag gjort det senaste halvåret ! :)


Nu till något helt annat!! Resultaten från Tjockisligan ska läggas fram idag...och veckans viknedgång är........japp..ännu en minskning på 2.1 kilo! Samma som förra veckan, Så totalt på två veckor har jag nu gått ner 4.2 Kg ...Amen Hallå!!! Är det inte helt fantastiskt!! :)

Fick en High Five av dottern då hon studerade resultatet på vågen !! :)

Får jag en high Five av dig min kära Pappa och motståndare?? 


Det går bra för Lag Lisa!! :) Och jag kan avslöja att i veckan åker min motståndare till Azorerna och mår gött! Vilket är positivt anser jag!! :) Hoppas du äter och dricker mycket gott!!


Den här helgen kan bli lite..aaa...svår. Jag är barnledig och på Lördag vankas det fest och grill. Mm håll dig i hatten nu Lisa! 


Nu hoppas jag att alla får en trevlig Fredag och helg!! 

Fortsätt Hejja På Mig!!


Kramar !



Av Laiza - 15 maj 2014 07:55

Sol Sol Sol Sol!! Visst blir hela dagen annorlunda på nåt vis när man öppnar ögonen till fint väder??! 

Och idag tror jag att det är den perfekta dagen att göra den sista finishen på min egenbyggda planteringslådor..mmm vi får se ;)


Visst är det härligt med barn...man älskar dom innerligt från första andetaget, man följer dom genom livet med ömhet, vakar när dom är sjuka, blåser bort det onda när dom ramlat, man finns där 24/7 .

Dom litar blint på sina föräldrar..det är dit dom går när något är fel, när något gör ont eller när dom vill ha hjälp över huvudtaget. En ömsesidig kärlek som aldrig tar slut. Aldrig!


Man försöker så gott det går besvara sina barns frågor, hur konstiga de än må verka..så gör man hela tiden sitt bästa. 

Och jag tycker jag har klarat detta ganska bra. JAg har gjort mitt innersta för att finnas där och att hjälpa och komma med kloka svar. 


Men nu har jag mött min överman!!! Matematikboken för årskurs 4!!!

Min dotter har börjat med Division. Hon kommer till sin mamma för läxhjälp. 

Självklart! Det är ju sånt man gör som förälder. Sätter på mig mina otroligt snygga läsglasögon från Ö&B och ser så där intelligent ut..

Bläddrar till läxsidan...men BÖÖÖH!! Vart har dom där talen med plus och minus tagit vägen..dom där talen man fortfarande kan räkna på fingrarna!!???

Division??!! Letar febrilt i hjärnarkiven...

Plötsligt poppar det upp! Ja...men det är ju den där liggande stolen..det kommer jag ju ihåg..liggande stolen som man lärde sig för hundratals år sen.

Pust! Säger till min dotter min dotter att ställa upp talet i liggande stolen och hon tittar på mig som jag var helt från vettet! - Men vaddå, kör ni inte liggande stolen??! 

Nähäää!! Får med ens svettpärlor och känner mig illa till mods..för hur ska man ta sig ur det här? Ska hon behöva gå till sin fröken och säga att mamma är IQ befriad och inte kunde hjälpa henne med läxorna??!

Jag kan verkligen inte komma på hur jag räknar ut Division..det är direkt tilt i skallen!

Min lilla söta dotter tittar på mig.

- Du mamma, läxorna ska inte vara inlämnade förns på Fredag, jag kan fråga fröken hur jag ska göra..sen kan jag förklara för dig.


Vi båda bryter ut i skratt! Min älskade lilla tjej! Jag inser i den meningen att jag faktiskt har lärt henne nåt. Man KAN inte vara bäst på allt. Man får hjälpas åt. Och ibland får barnen också hjälpa sina föräldrar.

Det kallas medmänsklighet!

Kärlek   


Hoppas ni alla får en undebar dag!!


Många varma Kramar!!



Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards