Direktlänk till inlägg 6 april 2016

Rubrik saknas

Av Laiza - 6 april 2016 11:17

De underbara snöbeklädda fjällen, den härliga friska luften som strömmar genom min näsa. Den tysta lugna och fantastiska naturen omfamnar mig. Fullt påklädd med vadarbyxor och mygghatt lutar jag mig tillbaka mot stenen till ljudet av det forsande vattnet. Snart är jag där. Mitt underbara Norrland. 

Det är en evig väntan varje år innan man får packa in fiskeutrustningen i bilen och fara uppåt i vårt avlånga land.

Den vackra naturen i Norrland slår vilket lyxhotell som helst!

   

Denna bilden är tagen i Olden. En vacker kväll.


När man får vara sig själv för en stund ;) . Inte en mascara så långt ögat kan nå, håret rufsigt efter att ha haft mygghatten på en hel dag och lukten Djungelolja ligger som en dimma runt omkring en, gigantiska sorgkanter under naglarna och doften av fisk på händerna. En vecka utan sociala medier och elende..ja ni hajjar! 

Ja ni förstår nog att Norrland är mitt egna "lyckopiller".


Jag har såklart ett "lyckopiller" till i mitt liv. Som jag lever med varje dag. Som gör mina dagar, ger mig lycka och näring och otroligt mycket kärlek. Med sitt smittande leende får hon gråa och kalla dagar att värma mitt hjärta. Att bli mamma är det bästa som hänt mig och våra band blir starkare för varje dag. Hon är inte bara min dotter utan även min bästa vän. Vi har såklart våra fighter som i vilken familj som helst. Men den kärleken jag kände första gången jag såg henne kastade omkull hela min värld och jag visste då att ingenting skulle komma emellan oss.

NU börjar hon bli stora damen och jag förstår inte riktigt var tiden tar vägen...från att vara min lilla bäse, mitt lilla kex är hon nu en fullfjädrad tonåring och jag lär mig något nytt som förälder varje dag. 

Du ska veta min lilla ängel att jag älskar dig till månen och tillbaka.


 


Du gör mina dagar!!


Idag har du internationella prov och du ska veta att jag hejjar som tusan!! Det kommer gå jättebra och man kan bara göra sitt bästa! 



Nej nu är det dags för den här damen att fånga dagen! Och vi börjar med lite mindfullnes :)


Ha en underbar dag ! Ta hand om er!

Kramar Lisa




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laiza - 24 januari 2017 10:48

Alla känslor svallar på en och samma gång. Hormonerna galopperar genom hela kroppen. Man står med ena foten kvar att vara barn..mammas och pappas lilla älskling...andra foten är på väg ut i vuxenvärlden. Den här perioden är svår...fruktansvärt svår. ...

Av Laiza - 30 juli 2016 10:53

Öppnar mina blå en aning..trevar efter telefonen..åh nej..klockan är bara halv 9! Jag ville ju sova länge!! Men käre väl..hur har jag blivit!! Förut var jag glad om jag hade sovmorgon till klockan 06.00. För som den curlingmorsa jag är så går jag u...

Av Laiza - 29 juli 2016 13:35


Voi voi voi...och snacket fortsätter. Den ovetandes envishet. Jag skakar på huvudet. Att jag gjort en gbp är desamma som att jag gjort en skönhetsoperation?! Stopp stopp stopp! Jag skrattar mig harmynt här! De va nog de dummaste jag hört! För vet n...

Av Laiza - 28 juli 2016 16:55

En kletig söt klibbig doft cirkulerar omkring mig...förmodligen sitter doften i huden..jag har svurit, stampat i golvet och har haft en del aggressionsproblem i köket. Öh gud förbjude alla könsord som ploppat ur min mun..har lärt mig några nya faktis...

Av Laiza - 27 juli 2016 11:03

OH dear! Idag tog jag mig en redig sovmorgon! De va ju passande när jag har häcken full hela dagen! De ska bakas tårtor och slängas upp tält i trädgården då dottern ska ha sleepover inför hennes 13 års dag imorgon. Det är bara o gnugga gruset ur ögat...

Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards