Alla inlägg under april 2016

Av Laiza - 20 april 2016 10:27

De plågsamma nätterna är snart ett minne blott. Den sista tiden har nätterna fungerat utan jag har praktiserat på att göra 1000 varv innan man kommer till ro ca 1 timme innan uppstigning. Jag hoppas att det fortsätter i samma riktning. Sömnen är A och O för min återhämtning. 


Igår fick jag reda på att min kurator skulle sluta. Jag visade det såklart inte men det var ett hårt slag. Han har följt mig dessa 2 år i min utveckling och det var han som fick mig att inse och förstå mina begränsningar i min Utmattning. 

Han har varit en enorm stor bit på denna resa. Jag önskar honom såklart allt gott. Men jag kommer absolut att sakna honom. Och jag är helt övertygad om att han kommer att hjälpa otroligt många människor. Han är som gjord för sitt yrke. Han kommer att saknas av mig och min familj som han oxå har haft kontakt med för att förklara hur mitt sjukdomstillstånd fungerar i vardagen. Önskar honom all lycka!


Jag har äntligen kommit ur den svåraste tiden och nu är det fokus på återhämtning.

Jag har ett driv i mig just nu som jag inte känt på länge. Jag börjar att se framåt och har visioner om att att komma tillbaka till arbete igen. Det var längesen jag hade orken att se framåt. Det har tagit mig 2 år att komma hit. Men jag har kämpat. Och viljan att bli frisk har drivit mig på vägen. Sen handlar det om att lära sig sina begränsningar. Man får sakta men säkert prova sig fram. 

Jag trodde ju aldrig detta kunde hända mig...begreppen utbränd var ju för många buffel o båg. Om någon skulle uttrycka det för mig idag är risken stor att vederbörande får sig en dagsedel!


Jag är ju medveten om idag att jag kanske aldrig kommer att funka som jag gjorde förr, när man var odödlig. Men trots allt har jag fått en gåva. Jag har fått lära mig mycket och börja om livet igen. Och jag kommer att vårda det ömt. Man har bara en chans. Att lära sig inse sitt eget värde, att sålänge man gör sitt bästa är det gott nog.


Jag har många gånger under dessa 2 år velat ge upp, men jag har kämpat vidare. Med många fantastiska människor vid min sida. Och jag tänker fortsätta kämpa. Jag har en lång bit kvar men framtiden har många möjligheter.


Ge aldrig upp mina vänner, fighten kan vara värt det!


Jag hoppas ni alla får en underbar dag i solen!!


Glöm aldrig hur värdefull just DU är!

Kramar Lisa


Av Laiza - 7 april 2016 09:53

Slår upp mina blå till ännu en regnig, trist och grå dag. Dagens första suck. Att svinga upp labbarna över sängkanten visade sig vara ett helt projekt, ett resultat av gårdagens innebandyträning. Dagens andra suck. Det var ett evigt sprakande innan alla bitar föll på plats i benhögen. 

Bannade mig själv för att tro att jag fortfarande skulle vara 19 bast o springa nätt över planen, vilket mer liknar en säl på vift för att hålla sig till sanningen. Men vafasen, jag försöker. Men dessa ömma lemmar får mig att inse att jag kanske borde ägna mig åt snällare träning bortimellan. Vattengympa eller simning tex. Tror ärligt talat att PRO gruppen har bättre fysik än mig i nuläget. 


Den 12 maj ska jag iallafall börja på yoga. Medicinsk yoga alltså...inte såndär yoga där man slår dubbelknut på sig själv och kryper upp i arslet ( jag är mäkta impad över denna smidighet och får 5 toast av 5 från mig). 

 Nej Detta är en yoga mer baserat på andning o avslappning. Jag började där för ett tag sen men jag hade då svårt att vara i en så stor grupp, dels på grund av min hörselnedsättning och dels för att min utmattade hjärna inte orkade med alla intryck. Så nu kommer jag få enskilda tillfällen med min sjukgymnast. Det ser jag verkligen fram emot!

Det blir nog aldrig en atlet av mig, men sålänge jag klarar 10 minutersgränsen att veva mig upp ur sängen är jag nöjd!


Denna regniga o trista dag tänker jag på min pappa med fru som just nu befinner sig i Spanien med husbilen, de har nu rest i ca 14 dagar och resan fortsätter i drygt 1 månad till. Vilken upplevelse, att bara kunna ta husbilen och fara genom europa och vidare. Självklart är jag oxå lite oroad att nåt ska hända när de är så långt bort. Men får förlita mig på att de tar hand om varandra. Min lilla Pappa Mats är nu omdöpt och går under namnet Skalman. 


JAg hoppas ni alla har en bra dag trots det tråkiga vädret!

Glöm inte att just DU är värdefull!


Kramar LIsa



Av Laiza - 6 april 2016 11:17

De underbara snöbeklädda fjällen, den härliga friska luften som strömmar genom min näsa. Den tysta lugna och fantastiska naturen omfamnar mig. Fullt påklädd med vadarbyxor och mygghatt lutar jag mig tillbaka mot stenen till ljudet av det forsande vattnet. Snart är jag där. Mitt underbara Norrland. 

Det är en evig väntan varje år innan man får packa in fiskeutrustningen i bilen och fara uppåt i vårt avlånga land.

Den vackra naturen i Norrland slår vilket lyxhotell som helst!

   

Denna bilden är tagen i Olden. En vacker kväll.


När man får vara sig själv för en stund ;) . Inte en mascara så långt ögat kan nå, håret rufsigt efter att ha haft mygghatten på en hel dag och lukten Djungelolja ligger som en dimma runt omkring en, gigantiska sorgkanter under naglarna och doften av fisk på händerna. En vecka utan sociala medier och elende..ja ni hajjar! 

Ja ni förstår nog att Norrland är mitt egna "lyckopiller".


Jag har såklart ett "lyckopiller" till i mitt liv. Som jag lever med varje dag. Som gör mina dagar, ger mig lycka och näring och otroligt mycket kärlek. Med sitt smittande leende får hon gråa och kalla dagar att värma mitt hjärta. Att bli mamma är det bästa som hänt mig och våra band blir starkare för varje dag. Hon är inte bara min dotter utan även min bästa vän. Vi har såklart våra fighter som i vilken familj som helst. Men den kärleken jag kände första gången jag såg henne kastade omkull hela min värld och jag visste då att ingenting skulle komma emellan oss.

NU börjar hon bli stora damen och jag förstår inte riktigt var tiden tar vägen...från att vara min lilla bäse, mitt lilla kex är hon nu en fullfjädrad tonåring och jag lär mig något nytt som förälder varje dag. 

Du ska veta min lilla ängel att jag älskar dig till månen och tillbaka.


 


Du gör mina dagar!!


Idag har du internationella prov och du ska veta att jag hejjar som tusan!! Det kommer gå jättebra och man kan bara göra sitt bästa! 



Nej nu är det dags för den här damen att fånga dagen! Och vi börjar med lite mindfullnes :)


Ha en underbar dag ! Ta hand om er!

Kramar Lisa




Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards