Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

Att vara....

Av Laiza - 30 mars 2016 19:46

Jag ställer ner kaffekoppen på den solvärmda trappen. Drar några fingrar genom mitt hår, tittar upp mot den blå himmelen och ler lite innombords. För en stund kände jag mig fri...fri från tankar..fri från den krampartade spända känslan i mina axlar. Jag fann lugnet där och då..på min trapp när jag blundade och vände mitt ansikte mot solen. Det var äntligen ett djupt andetag och en klar luft som vände i mina lungor. Det var ett lugn, om så för bara några minuter...men jag var där...och det var bara jag, trappen, solen och den rykande kaffekoppen. 


Sen åkte hörapparaten på igen och jag var tillbaka till brölet från E18.   


Nej då, skämt och sido. Man måste uppskatta de små sakerna i livet. Att hela tiden sträva efter mer eller att aldrig bli nöjd är både på gott och ont. Mest ont vill jag ha det till. Att hela tiden pressa sig själv till det yttersta eller att hela tiden sträva efter att bli bättre är att ta fokus ifrån det som händer runt oss...där och då. Man är där, men inte närvarande. 

Det var sån jag var, jag lade mitt fokus på att prestera mera, Att klara mera. Och pressen blev ännu större när jag började känna tröttheten komma i kropp o knopp. Då tog jag på mig mera...för jag skulle ju klara det.

Det är självklart en bra egenskap, att inte vilja ge upp. Men jag måste lära mig att hantera det på rätt sätt. 

Det var något jag var tvungen att inse. Och att inse saker som man måste förändra är inte alltid lätt. Det kan faktiskt vara jäkligt svårt och man tar på sig offerkoftan. 

Man lär så länge man lever. 


Att vilja uppnå sina mål är aldrig fel, man ska ha mål i livet. Men glöm inte bort dig själv i strävan efter den högsta vinsten. Och glöm inte att varje framgång är viktig, även om den så är liten.


Nu ska jag koppla min fyrbenta bästa vän och ge mig ut på en liten kvällspromenad och kolla på den fina kvällshimlen. Alldeles turkos och fin här över värmlandsskogarna.


Hoppas att ni alla har haft en fin dag och får en fortsatt underbar kväll!


Sträck på dig! DU är viktig!

Kram LIsa







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laiza - 24 januari 2017 10:48

Alla känslor svallar på en och samma gång. Hormonerna galopperar genom hela kroppen. Man står med ena foten kvar att vara barn..mammas och pappas lilla älskling...andra foten är på väg ut i vuxenvärlden. Den här perioden är svår...fruktansvärt svår. ...

Av Laiza - 30 juli 2016 10:53

Öppnar mina blå en aning..trevar efter telefonen..åh nej..klockan är bara halv 9! Jag ville ju sova länge!! Men käre väl..hur har jag blivit!! Förut var jag glad om jag hade sovmorgon till klockan 06.00. För som den curlingmorsa jag är så går jag u...

Av Laiza - 29 juli 2016 13:35


Voi voi voi...och snacket fortsätter. Den ovetandes envishet. Jag skakar på huvudet. Att jag gjort en gbp är desamma som att jag gjort en skönhetsoperation?! Stopp stopp stopp! Jag skrattar mig harmynt här! De va nog de dummaste jag hört! För vet n...

Av Laiza - 28 juli 2016 16:55

En kletig söt klibbig doft cirkulerar omkring mig...förmodligen sitter doften i huden..jag har svurit, stampat i golvet och har haft en del aggressionsproblem i köket. Öh gud förbjude alla könsord som ploppat ur min mun..har lärt mig några nya faktis...

Av Laiza - 27 juli 2016 11:03

OH dear! Idag tog jag mig en redig sovmorgon! De va ju passande när jag har häcken full hela dagen! De ska bakas tårtor och slängas upp tält i trädgården då dottern ska ha sleepover inför hennes 13 års dag imorgon. Det är bara o gnugga gruset ur ögat...

Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards