Direktlänk till inlägg 30 juli 2016

Morgonstund jao...

Av Laiza - 30 juli 2016 10:53

Öppnar mina blå en aning..trevar efter telefonen..åh nej..klockan är bara halv 9! Jag ville ju sova länge!!
Men käre väl..hur har jag blivit!! Förut var jag glad om jag hade sovmorgon till klockan 06.00 För som den curlingmorsa jag är så går jag upp vid 5 tänder ljus och kokar gröt till tonåringarna som ska till skolan!

Jag behöver inte mer än att slänga labbarna över sängkanten förrens hunden kommer som en raket och ska pussa godmorgon. Mmm luktar verkligen hallon ur den munnen! Perfekt när man är nyvaken och lite halvt illamående.
Tassar ner...eller vaddå tassar...jag mer dundrar ner för trappen för jag är så trött så ja har ingen kontroll över mina lemmar...men kolla!! Färdigt kaffe!!! Tröttheten utbyttes mot ett härligt leende på läpparna! Mer än så behövs inte för att behaga mig...en kopp kaffe och en kvarts lugn o ro.

Håller dock på att sätta morgonkaffet i halsen när jag inser att jag lovat dottern att ha poolparty med sina kompisar idag!!
OH dear! Kommer på mig själv att kolla upp mot himlen och försöker intala mig själv att det nog blir pissväder idag.
Men dottern är av en annan uppfattning.
-Men mamma, man blir ju ändå blöt när man badar.
Ja..hon är allt klok den där tjejen...märks att hon brås på mor sin!! ;)

Så det är bara för morsan att ge sig iväg o handla och fixa. För jag kommer inte undan.

Hoppas ni alla får en bra dag!!!

Morgonstund har guld i.....

Ta hand om er!
Kram Lisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laiza - 24 januari 2017 10:48

Alla känslor svallar på en och samma gång. Hormonerna galopperar genom hela kroppen. Man står med ena foten kvar att vara barn..mammas och pappas lilla älskling...andra foten är på väg ut i vuxenvärlden. Den här perioden är svår...fruktansvärt svår. ...

Av Laiza - 29 juli 2016 13:35


Voi voi voi...och snacket fortsätter. Den ovetandes envishet. Jag skakar på huvudet. Att jag gjort en gbp är desamma som att jag gjort en skönhetsoperation?! Stopp stopp stopp! Jag skrattar mig harmynt här! De va nog de dummaste jag hört! För vet n...

Av Laiza - 28 juli 2016 16:55

En kletig söt klibbig doft cirkulerar omkring mig...förmodligen sitter doften i huden..jag har svurit, stampat i golvet och har haft en del aggressionsproblem i köket. Öh gud förbjude alla könsord som ploppat ur min mun..har lärt mig några nya faktis...

Av Laiza - 27 juli 2016 11:03

OH dear! Idag tog jag mig en redig sovmorgon! De va ju passande när jag har häcken full hela dagen! De ska bakas tårtor och slängas upp tält i trädgården då dottern ska ha sleepover inför hennes 13 års dag imorgon. Det är bara o gnugga gruset ur ögat...

Av Laiza - 26 juli 2016 21:31

Hello webloovers!! Nu va det ett bra tag sen jag satt med detta..men jag har haft lite i görningen den sista tiden.  Otroligt mycket har hänt i mitt liv.  Den 11 april började jag min resa till ett friskare jag. Det kunde man ju inte tro när man ...

Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards