Direktlänk till inlägg 28 juli 2016

Sa du Marabou??!

Av Laiza - 28 juli 2016 16:55

En kletig söt klibbig doft cirkulerar omkring mig...förmodligen sitter doften i huden..jag har svurit, stampat i golvet och har haft en del aggressionsproblem i köket. Öh gud förbjude alla könsord som ploppat ur min mun..har lärt mig några nya faktiskt!!
Idag fyller min älskade flicka 13 år! Gud i himmel! Hon är tonåring nu!! Dags o skaffa sig styvaste kvasten nu när de ska börja ränna killar i huset ?
Iallafall...hon har ju önskat sig diverse bakverk så det var lixom bara att ställa sig rätt! Det genomgående temat var...choklad! Otippat?
Cupcakes gick fint...men den där förbannade tårtan...jag slet mitt hår! Tur jag har lite svall på skalpen annars hade jag platsat bland skabbrävarna!!
Jag har hållt på med den där jäkla tårtan i timmar!! Och inte äter ja själv heller...Curlingmorsa? Ja lite!

Mitt i allt skulle tösen ha hamburgare..grillade oxå!! Inte halvfabrikat utan hemgjorda...ja men visst söta lilla gumman säger jag med ett stelt leende så hela garnityren kom fram..själklart fixar morsan ! Bannar mig själv att ja inte tog knarren (bilen) ner till MC driven!

Men nu är det gjort!! Alla är mätta o belåtna och mamman sitter som ett utsketet plommon och funderar på om jag ska orka hälla upp ett glas vin o slänga upp labbarna på bordet.

Hursomhelst! Tårtan blev bra tillslut! Och det sved i mitt lekamen när alla skulle skära i den! Ligger mycket kärlek o svordomar i den där!!

Jag hoppas nu mitt hjärta haft en bra dag!! Och alla ni andra oxå!!

Glöm inte att kramas!!
Puss o kram Lisa

 
 
Ingen bild

Linda

29 juli 2016 22:16

Tårtan ser helt underbar ut! Förstår att det var jobbigt när dom skulle skära i den. / Linda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laiza - 24 januari 2017 10:48

Alla känslor svallar på en och samma gång. Hormonerna galopperar genom hela kroppen. Man står med ena foten kvar att vara barn..mammas och pappas lilla älskling...andra foten är på väg ut i vuxenvärlden. Den här perioden är svår...fruktansvärt svår. ...

Av Laiza - 30 juli 2016 10:53

Öppnar mina blå en aning..trevar efter telefonen..åh nej..klockan är bara halv 9! Jag ville ju sova länge!! Men käre väl..hur har jag blivit!! Förut var jag glad om jag hade sovmorgon till klockan 06.00. För som den curlingmorsa jag är så går jag u...

Av Laiza - 29 juli 2016 13:35


Voi voi voi...och snacket fortsätter. Den ovetandes envishet. Jag skakar på huvudet. Att jag gjort en gbp är desamma som att jag gjort en skönhetsoperation?! Stopp stopp stopp! Jag skrattar mig harmynt här! De va nog de dummaste jag hört! För vet n...

Av Laiza - 27 juli 2016 11:03

OH dear! Idag tog jag mig en redig sovmorgon! De va ju passande när jag har häcken full hela dagen! De ska bakas tårtor och slängas upp tält i trädgården då dottern ska ha sleepover inför hennes 13 års dag imorgon. Det är bara o gnugga gruset ur ögat...

Av Laiza - 26 juli 2016 21:31

Hello webloovers!! Nu va det ett bra tag sen jag satt med detta..men jag har haft lite i görningen den sista tiden.  Otroligt mycket har hänt i mitt liv.  Den 11 april började jag min resa till ett friskare jag. Det kunde man ju inte tro när man ...

Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards