Alla inlägg under oktober 2014

Av Laiza - 1 oktober 2014 08:21

Long time, no see! Längesen jag skrev överhuvudtaget, men ibland rusar livet iväg och man måste prioritera tiden ;)

Mycket har hänt sen senast. Allt rullar lixom på i sin gilla takt. Om jag hänger med? njäe...


Jag har nu börjat jobba 50% av min sjukskrivning. Och ja...jag var kanske lite för snabb i vändningarna..min läkare varnade mig för att gå upp i tid för snabbt..och han hade rätt. Att jag är så förbannat envis!! Men jag vill ju så gärna vara fit for fight! Jag vill ju så förbannat mycket!!

Men jag får acceptera läget och jag vet att jag kan backa närsomhelst..ska ge det en stund till...


En positiv sak i det hela..nu låter jag kanske helt fläng! Men man börjar nu leta orsaker till mitt mående..man har kanske fått upp ögonen..och jag med...att nåt inte riktigt är som det ska! Och vet ni...jag blev så glad! Jag tänkte bara..hoppas! Jag kan få hjälp!!!..eller åtminstonde få reda på va fan det är som händer i kroppen på mig!

Om ca en vecka ska jag iväg och ta en jäkla massa prover..och jag ser verkligen fram emot det!!


Att jag har haft en tid med mycket stress är ju en sak..men att min kropp kapitulerar på det här viset är inte helt optimalt. Vad det är för nåt man misstänker låter jag vara osagt just nu..men det handlar om något neurologiskt.

Jag vill bara veta vad det är....slippa bli missförstådd..slippa förklara mig hela tiden när jag är så trött så varenda muskel i kroppen pirrar! Bara det att hela tiden behöva förklara, göra sig hörd, och känslan av frustration över att inte orka med det man vill tar oerhört mycket energi. men nu har jag en gnutta hopp   


Från det ena till det andra...Är inte hösten det vackraste som finns?? Jag blir alldeles lyrisk av alla dessa fina, vackra färger och den klara fräscha luften. Jag kan sitta o titta i träden i timmar. Det är helt underbart ! Och jag som är kokhet dagarna i ända..jag sätter mig på trappan och låter mina barfota fötter ligga mot de frostbitna stenarna..guuuuuud så skönt det är!!


Längtar lite till den första snön lägger sig..när mörkret kryper sig på tidigare o tidigare. Jag får nästa en sån där omfamnande känsla av vintermörkret! Och ikeas värmeljus brinner av i en rasande fart! :)


Nu hoppas jag att ni alla får en underbar dag i detta fina höstväder!!

Många varma kramar!




Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards