Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Medmänniska

Av Laiza - 17 mars 2015 08:41

Godmorgon! Nämen se solen skiner idag med! Och jag tänker försöka att inte låtsas om som om jag läste dagens löpsedlar om ett bakslag med snö i helgen! Uschiamejjen!


Idag är tröttmössan på, några nätter med dålig sömn börjar nu ta ut sin rätt. Så idag får det bli en lugn dag och försöka ladda batterierna lite. 


Igår var jag en väldigt stolt mamma, det är jag ju varje dag iofs men igår bubblade det över rejält. Min dotter på 11 år var ute en stund på eftermiddagen och kom hem och var förtvivlad. Vi har fått nya grannar brevid oss och barnen (som är något yngre än min dotter) ifamiljen var oxå ute. Min dotter berättade att flickan var så ledsen då brodern hela tiden retade henne med att cykla framför henne på ett retsamt vis när hon oxå ville prova att cykla. Min dotter gick fram till flickan och försökte prata med henne, då de var av utländsk härkomst hade min dotter lite svårt att förstå vad hon sa men hon förstod att flickan ville prova att cykla och att de bara hade en. 

Min lilla tjej fick så ont i magen över att den lilla flickan var så ledsen att hon gick hem och plockade fram sin barnvagn som hon inte längre använder och gav till henne. 

Jag blev alldeles varm i kroppen av denna varmhjärtade gest! Att min lilla flicka har ett sånt ödmjukt sätt mot sina medmänniskor fick mig nästan till tårar. Och det behövs inte mycket för att göra någon glad.

Att se detta i en så tidig ålder ger mig hopp om framtiden. Och det spelar ju egentligen ingen roll va det gäller..man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. 


Kanske har jag gjort nåt bra i min uppfostran ;)


Sitter just nu och ruvar på vad man ska äta för mat idag. Och jag tänker inte fråga barnen idag för får jag höra ordet Tacos igen får jag nervsammanbrott...och skörbjugg på köpet! Va är det med denna Tacos?? Spelar ju ingen roll vilken dag i veckan så ska de ha Tacos! Nej tvi ve och vale! Idag får det bli nåt helt annat. Men idèrna tryter...ska nog komma på nåt bra!! Jag ska iaf testa att göra vitlökscreme till helgens grillning. Det låter ju supergott och självklart LCHF! Nåt annat går ju inte ;)

Efter 4 veckor med LCHF är min mage i toppform..inget svullen och tarmarna sköter sitt exakt som förväntat ;) Innan va det katastrof! Ska bli kul och se fler hälsovinster framöver!! :)


Nej nu tar jag med mig javan ut på trappen!!

Hoppas ni får en underbar fin dag!

Många kramar Lisa






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laiza - 24 januari 2017 10:48

Alla känslor svallar på en och samma gång. Hormonerna galopperar genom hela kroppen. Man står med ena foten kvar att vara barn..mammas och pappas lilla älskling...andra foten är på väg ut i vuxenvärlden. Den här perioden är svår...fruktansvärt svår. ...

Av Laiza - 30 juli 2016 10:53

Öppnar mina blå en aning..trevar efter telefonen..åh nej..klockan är bara halv 9! Jag ville ju sova länge!! Men käre väl..hur har jag blivit!! Förut var jag glad om jag hade sovmorgon till klockan 06.00. För som den curlingmorsa jag är så går jag u...

Av Laiza - 29 juli 2016 13:35


Voi voi voi...och snacket fortsätter. Den ovetandes envishet. Jag skakar på huvudet. Att jag gjort en gbp är desamma som att jag gjort en skönhetsoperation?! Stopp stopp stopp! Jag skrattar mig harmynt här! De va nog de dummaste jag hört! För vet n...

Av Laiza - 28 juli 2016 16:55

En kletig söt klibbig doft cirkulerar omkring mig...förmodligen sitter doften i huden..jag har svurit, stampat i golvet och har haft en del aggressionsproblem i köket. Öh gud förbjude alla könsord som ploppat ur min mun..har lärt mig några nya faktis...

Av Laiza - 27 juli 2016 11:03

OH dear! Idag tog jag mig en redig sovmorgon! De va ju passande när jag har häcken full hela dagen! De ska bakas tårtor och slängas upp tält i trädgården då dottern ska ha sleepover inför hennes 13 års dag imorgon. Det är bara o gnugga gruset ur ögat...

Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards