Direktlänk till inlägg 7 april 2016

Rise and Shine

Av Laiza - 7 april 2016 09:53

Slår upp mina blå till ännu en regnig, trist och grå dag. Dagens första suck. Att svinga upp labbarna över sängkanten visade sig vara ett helt projekt, ett resultat av gårdagens innebandyträning. Dagens andra suck. Det var ett evigt sprakande innan alla bitar föll på plats i benhögen. 

Bannade mig själv för att tro att jag fortfarande skulle vara 19 bast o springa nätt över planen, vilket mer liknar en säl på vift för att hålla sig till sanningen. Men vafasen, jag försöker. Men dessa ömma lemmar får mig att inse att jag kanske borde ägna mig åt snällare träning bortimellan. Vattengympa eller simning tex. Tror ärligt talat att PRO gruppen har bättre fysik än mig i nuläget. 


Den 12 maj ska jag iallafall börja på yoga. Medicinsk yoga alltså...inte såndär yoga där man slår dubbelknut på sig själv och kryper upp i arslet ( jag är mäkta impad över denna smidighet och får 5 toast av 5 från mig). 

 Nej Detta är en yoga mer baserat på andning o avslappning. Jag började där för ett tag sen men jag hade då svårt att vara i en så stor grupp, dels på grund av min hörselnedsättning och dels för att min utmattade hjärna inte orkade med alla intryck. Så nu kommer jag få enskilda tillfällen med min sjukgymnast. Det ser jag verkligen fram emot!

Det blir nog aldrig en atlet av mig, men sålänge jag klarar 10 minutersgränsen att veva mig upp ur sängen är jag nöjd!


Denna regniga o trista dag tänker jag på min pappa med fru som just nu befinner sig i Spanien med husbilen, de har nu rest i ca 14 dagar och resan fortsätter i drygt 1 månad till. Vilken upplevelse, att bara kunna ta husbilen och fara genom europa och vidare. Självklart är jag oxå lite oroad att nåt ska hända när de är så långt bort. Men får förlita mig på att de tar hand om varandra. Min lilla Pappa Mats är nu omdöpt och går under namnet Skalman. 


JAg hoppas ni alla har en bra dag trots det tråkiga vädret!

Glöm inte att just DU är värdefull!


Kramar LIsa



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laiza - 24 januari 2017 10:48

Alla känslor svallar på en och samma gång. Hormonerna galopperar genom hela kroppen. Man står med ena foten kvar att vara barn..mammas och pappas lilla älskling...andra foten är på väg ut i vuxenvärlden. Den här perioden är svår...fruktansvärt svår. ...

Av Laiza - 30 juli 2016 10:53

Öppnar mina blå en aning..trevar efter telefonen..åh nej..klockan är bara halv 9! Jag ville ju sova länge!! Men käre väl..hur har jag blivit!! Förut var jag glad om jag hade sovmorgon till klockan 06.00. För som den curlingmorsa jag är så går jag u...

Av Laiza - 29 juli 2016 13:35


Voi voi voi...och snacket fortsätter. Den ovetandes envishet. Jag skakar på huvudet. Att jag gjort en gbp är desamma som att jag gjort en skönhetsoperation?! Stopp stopp stopp! Jag skrattar mig harmynt här! De va nog de dummaste jag hört! För vet n...

Av Laiza - 28 juli 2016 16:55

En kletig söt klibbig doft cirkulerar omkring mig...förmodligen sitter doften i huden..jag har svurit, stampat i golvet och har haft en del aggressionsproblem i köket. Öh gud förbjude alla könsord som ploppat ur min mun..har lärt mig några nya faktis...

Av Laiza - 27 juli 2016 11:03

OH dear! Idag tog jag mig en redig sovmorgon! De va ju passande när jag har häcken full hela dagen! De ska bakas tårtor och slängas upp tält i trädgården då dottern ska ha sleepover inför hennes 13 års dag imorgon. Det är bara o gnugga gruset ur ögat...

Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards