Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Storstadspuls

Av Laiza - 15 april 2015 08:21

Godmorgon alla fina! 


Efter en välbehövd resa sitter man nu här med fina minnen och nya erfarenheter. Var på en liten Weekend till stockholm över helgen och det var helt underbart. Det var första gången på väldigt länge då jag faktiskt kände att jag kunde slappna av trots att jag var 25 mil hemifrån och inte hade kontroll. Jag visste att barn och hund hade det jättebra och det var en riktigt skön känsla. Tack en än gång mina älskade vänner och familj att ni gjorde denna resa möjlig och tog hand om mina guldklimpar på bästa sätt!! 


Jag hade bestämt mig långt innan att INTE åka tågbana då jag vet hur mitt minne är. Det skulle ha slutat i katastrof! Så tur va det väl att vi bodde väldigt centralt så det var gångavstånd till city. Men självklart lyckades man virra till det ändå! Men bara 1 gång! Och det är ju skitbra! :D 

Höll dock på att säkra 2 ambulanser då man gick med fågelholksmun o kollade på alla byggnader likt den bonde man är och inser inte att jag går mot röd gubbe. Men nu gick det bra och jag är hel sånär som på lite blåsor på fötterna av all vandring! :)


Men vilken vanemänniska man är ändå...på lördagen va det ju hur mysigt som helst att traska runt i city och över till gamla stan. Man va inne i många affärer och rev i reahögarna. Och affärsbiträdena är ju jättetrevliga och väldigt pigga och pratglada. Det va ju jättetrevligt..PÅ LÖRDAGEN!!! På söndagen tyckte jag de kröp in i skinnet på mig o bara pratade! Jag blev vid ett par tillfällen så jäkla trött o änna svett och funderade på om varenda människa gick på Ritalin på söndagar! På söndagar ska det vara lungt och tyst och var människa har sin plats lixom! Uh jag blev helt slut. På den 7:e dagen vilade man! Det har jag lärt mig :D


Jag kan iallafall säga att jag övervann en rädsla under denna resa. RULLTRAPPOR! Jag hade ju lixom inget val för varenda affär hade rulltrappor! I början va det hemskt och jag fick panik. Men vande mig allt mer under dagen och tillslut va jag riktigt tuff!! :) Heja Mig!! 


Jag har oxå lärt mig att jag är värd att få lite återhämtning, at få göra saker som är bra för mig. Att utan dåligt samvete få känna att jag faktiskt oxå får ta tid för mig själv! Och det har mina älskade vänner och min familj fått mig att förstå, som stöttat och sett till att jag kom iväg <3 jag är lyckligt lottad! 


Detta hade inte varit möjligt för några månader sen. Jag är långt ifrån frisk, men jag är närmre idag än va jag var igår! <3


Nu mina kära vänner blir det lite frukost! 


Hoppas ni får en fin dag. Och glöm inte att kramas

Puss o Kram Lisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laiza - 24 januari 2017 10:48

Alla känslor svallar på en och samma gång. Hormonerna galopperar genom hela kroppen. Man står med ena foten kvar att vara barn..mammas och pappas lilla älskling...andra foten är på väg ut i vuxenvärlden. Den här perioden är svår...fruktansvärt svår. ...

Av Laiza - 30 juli 2016 10:53

Öppnar mina blå en aning..trevar efter telefonen..åh nej..klockan är bara halv 9! Jag ville ju sova länge!! Men käre väl..hur har jag blivit!! Förut var jag glad om jag hade sovmorgon till klockan 06.00. För som den curlingmorsa jag är så går jag u...

Av Laiza - 29 juli 2016 13:35


Voi voi voi...och snacket fortsätter. Den ovetandes envishet. Jag skakar på huvudet. Att jag gjort en gbp är desamma som att jag gjort en skönhetsoperation?! Stopp stopp stopp! Jag skrattar mig harmynt här! De va nog de dummaste jag hört! För vet n...

Av Laiza - 28 juli 2016 16:55

En kletig söt klibbig doft cirkulerar omkring mig...förmodligen sitter doften i huden..jag har svurit, stampat i golvet och har haft en del aggressionsproblem i köket. Öh gud förbjude alla könsord som ploppat ur min mun..har lärt mig några nya faktis...

Av Laiza - 27 juli 2016 11:03

OH dear! Idag tog jag mig en redig sovmorgon! De va ju passande när jag har häcken full hela dagen! De ska bakas tårtor och slängas upp tält i trädgården då dottern ska ha sleepover inför hennes 13 års dag imorgon. Det är bara o gnugga gruset ur ögat...

Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards