Alla inlägg under augusti 2014

Av Laiza - 13 augusti 2014 07:37

Ja nu va det längesen jag skrev här. Men jag har haft ganska fullt upp  och har ägnat mycket tid åt mig själv och oxå åt familjen naturligtvis.

Det har varit en ganska omtumlande period då jag dels jobbat mycket med mig själv och har oxå gått igenom en hel del tråkigheter. 


Status idag är att jag faktiskt är starkare än på länge! Glad och positiv men ser mina begränsningar ocå natutligtvis. Jag kan idag ta egna initiativ som för några månader sen var som att bestiga berg. Den största vinsten är attt ha lärt sig lyssna på sig själv och inte anpassa sig efter allt runtomkring. JAG är kapten över mitt eget skepp kan man säga. Och nu är jag i rätt farled.


Sen är det natutligtvis saker som sätter käppar i hjulet för det jag jobbat för så hårt.  Jag tror förvisso att de flesta känner igen detta..vart man än bor, för oftast finns detta i varje stad eller by.

INTRIGER...känner ni igen?? Den som har den STÖRSTA, SMASKIGASTE eller varför inte FLEST intriger vinner!

Jag kan säga att jag munkräks redan vid ordet intriger! Jag orkar inte, vill inte, ser inte, hör inte..alltså WHY!??

Folk blir ledsna, man måste behandla varann med respekt och vårda det man har. För man vet aldrig när det kan vända....


En stor tragedi har även hänt under denna tid. Jag höll på att förlora någon pga sjukdom. Den chocken, den förtvivlan och maktlösheten vill jag inte att någon ska behöva gå igenom. Jag befann mig under denna tid i Norrland och fick så fort jag kunde sätta mig på ett tåg hem..den 12 timmar långa resan höll på att ta knäcken på mig. Lyckligtvis gick allt bra och jag är ännu tacksam för alla änglar som vakade över oss. Och för att inte tala om mina underbara vänner som erbjöd sig att hämta mig, skjutsa mig erbjöd mig sovplats för att jag inte skulle behöva vara ensam. Tror inte ni förstår vad tacksam jag är! Och jag vill tacka er från botten av mitt hjärta! 

Någonting hände under denna tid av ovisshet...man omvärderar. Man omvärderar livet helt! Man blir eftertänksam och tacksam! När man lullar runt i sitt vardagliga liv är det lätt att glömma bort sakerna i livet att vara tacksam för. Det ska jag aldrig mer göra. Jag har inte tid med intriger och tjafs, jag har inte tid att vara less på att barnen slänger grejer omkring sig och jag har definitivt inte tid att oroa mig för morgondagen. Jag har fullt upp att vara tacksam och njuta av varje stund, njuta av det lilla här i livet.   


Jag värdesätter MITT liv! 


Jag hann oxå få upp lite fisk i Norrland. Bilder och mer om den saken tar jag en annan dag! :) 


Jag tror på godhet, kärlek och förlåtelse.


Puss o Kram Lisa





Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards