Direktlänk till inlägg 27 juli 2016

Bagarmössan på!

Av Laiza - 27 juli 2016 11:03

OH dear! Idag tog jag mig en redig sovmorgon! De va ju passande när jag har häcken full hela dagen! De ska bakas tårtor och slängas upp tält i trädgården då dottern ska ha sleepover inför hennes 13 års dag imorgon. Det är bara o gnugga gruset ur ögat och försöka fokusera.

Eftersom jag själv inte äter tårta så har jag tänkt att jag ska göra en sockerfri melonsorbé till mig..verkar vara skitenkelt vilket är bra då dottern naturligtvis valde en riktigt trixig tårta att göra!

Melonsorbé utan socker:
Ca 350 gram vattenmelon (fryst i bitar)
1 banan fryst i skivor
Ca 1 dl vatten ( kan bytas ut mot mjölk)

Mixar vattenmelon, banan och lite vätska i taget till en krämig sorbet ?

Ser ni...hur enkelt som helst!! Det gillar Olandersson!!

Hur tårtan blir...mja det får ni se imöra..det är inga dåliga krav min dotter har..den ska va hög och det ska va 7 sorters choklad på den! Kul att hon har höga förväntningar på mor sin iaf ? Ah jag ska göra mitt bästa för att göra fröken nöjd ?

Nej de här går inte!! Ut o göra ett glädjevrål och sätta fart! CARPE DEM!!

Glöm inte att du klarar mer än va du tror...döm dig inte för hårt!!
Kram Lisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laiza - 24 januari 2017 10:48

Alla känslor svallar på en och samma gång. Hormonerna galopperar genom hela kroppen. Man står med ena foten kvar att vara barn..mammas och pappas lilla älskling...andra foten är på väg ut i vuxenvärlden. Den här perioden är svår...fruktansvärt svår. ...

Av Laiza - 30 juli 2016 10:53

Öppnar mina blå en aning..trevar efter telefonen..åh nej..klockan är bara halv 9! Jag ville ju sova länge!! Men käre väl..hur har jag blivit!! Förut var jag glad om jag hade sovmorgon till klockan 06.00. För som den curlingmorsa jag är så går jag u...

Av Laiza - 29 juli 2016 13:35


Voi voi voi...och snacket fortsätter. Den ovetandes envishet. Jag skakar på huvudet. Att jag gjort en gbp är desamma som att jag gjort en skönhetsoperation?! Stopp stopp stopp! Jag skrattar mig harmynt här! De va nog de dummaste jag hört! För vet n...

Av Laiza - 28 juli 2016 16:55

En kletig söt klibbig doft cirkulerar omkring mig...förmodligen sitter doften i huden..jag har svurit, stampat i golvet och har haft en del aggressionsproblem i köket. Öh gud förbjude alla könsord som ploppat ur min mun..har lärt mig några nya faktis...

Av Laiza - 26 juli 2016 21:31

Hello webloovers!! Nu va det ett bra tag sen jag satt med detta..men jag har haft lite i görningen den sista tiden.  Otroligt mycket har hänt i mitt liv.  Den 11 april började jag min resa till ett friskare jag. Det kunde man ju inte tro när man ...

Presentation


En tjej mitt i livet som älskar sin familj, fiske och naturen! En tjej som gärna använder lite självironi och en gnutta humor i vardagen :)

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards